Liebster

Nie mam zwyczaju brać udziału w takich zabawach, ale skoro już zostałam nominowana przez Navie (nie mam zielonego pojęcia jak to się odmienia ;)) to odpowiem i oczywiście bardzo dziękuję za nominację :).


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.



1. Pamiętasz chwilę, w której coś zaskoczyło i postanowiłaś/eś zmienić swoje życie?

Całkiem sporo było takich chwil w ostatnich kilku latach, zazwyczaj powód był jakimś drobiazgiem, ale sprawiał, że właśnie coś tam w środku "zaskakiwało" i dzięki temu wiele się zmieniało.

2. Wyobraź sobie, że faktycznie ma się skończyć świat - co robisz?
Po pierwsze wyłączam komputer i nie marnuję przy nim czasu :P. A poza tym to spędzam jak najwięcej czasu ze znajomymi, dobrze się bawiąc i nie przejmując żadnymi problemami.

3. Czy zwierzęta są dla Ciebie ważne?
Raczej nie miałam w życiu kontaktu ze zwierzętami, kiedyś w domu były rybki i chomik, ale to jak byłam mała, przez większość życia panicznie bałam się psów (dzięki wspaniałemu psu sąsiadów). Ale zazwyczaj kiedy widzę jakieś zwierzę, czy to na żywo, czy na zdjęciu zachwycam się jakie ono słodkie :D.

4. Jakimi wartościami kierujesz się w życiu?
Przede wszystkim życie w zgodzie ze sobą, postępowanie tek żeby samemu dobrze się z tym czuć w danym momencie, żeby nie mieć wyrzutów sumienia przez swoje postępowanie, a to co uważam akurat za właściwe może się zmieniać, ale dobrze mi z tym. Nie mam jakoś szczególnie nazwanych swoich wartości, takie banały: być dobrym, sprawiedliwym, nie krzywdzić innych, ale wszystko i tak dostosuje tak żeby mi w danym momencie pasowało ;) (jestem młoda mam prawo zmieniać zdanie).

5. Szkoła - coś ważnego czy nie potrzebny okres w życiu?
Czasem jak sobie powspominam dawne czasy, kiedy to chodziło się do szkoły, dochodzę do wniosku, że w większości uczyło się niepotrzebnych głupot, nauczyciele mieli głupie pomysły itd, ale z drugiej strony kiedy słyszę o tym co teraz dzieje się w szkołach to się oburzam i twierdzę, że wyjdą z nich idioci, więc sama nie wiem o co mi chodzi :P, wszystko zależy od punktu widzenia. Jednak mimo wszystko uważam, że szkoła jest bardzo potrzebna, zarówno pod względem nauki, jak i kontaktu z rówieśnikami, nawet te wszystkie problemy z nią związane są nam potrzebne.

6. Czy blogi z BGS motywują Cię do działania?
Oczywiście, zarówno ich czytanie, jak i prowadzenie własnego bloga, dopiero odkrycie BGS zmotywowało mnie do działania, pokazało, że można żyć inaczej.

7. Czy trudności na Twojej drodze do szczęścia dają Ci kopa czy uświadamiają szarą rzeczywistość?
Zawsze dają kopa ;), może nie zawsze od razu, a dopiero po jakimś czasie, ale zawsze dodają siły. W myśl zasady co Cię nie zabije to Cię wzmocni. Nie ma sensu rezygnować z powodu trudności, jeśli wie się co się chce osiągnąć to warto do tego dążyć.

8. Czy wygląd zewnętrzny ma znaczenie?
Wydaje mi się, że na ten temat mogłabym się wypowiadać dłuuuugo. Na pewno ma znaczenie w pierwszym momencie, ale nie chodzi tu o piękny wygląd, drogie ubrania itd, raczej "to coś". Czasami osoba wyda się niesamowicie interesująca i warta poznania, mimo że nie wygląda jakoś wyjątkowo, ale wystarczy uśmiech, coś szczególnego, ten błysk w oku. Nie cierpię osób "przebranych", które na siłę chcą wyglądać fajnie, ale poza wyglądem nie ma w tej osobie nic szczególnego. Za to uwielbiam kiedy wygląd zewnętrzny i charakter danej osoby tworzą jedno, kiedy nie zwraca się już uwagi jak dana osoba wygląda, co ma na sobie, może wyglądać tragicznie, ale i tak ją lubisz, bo lubisz ją z to kim jest.

9. Co dobrego zrobiłaś/eś dzisiaj dla świata?  
Skroiłam ogromną górę pieczarek, a poza tym przede wszystkim nie przeszkadzałam, to też coś :D.

10. Dzieci - pomagają osiągać cele czy lepiej ich nie mieć?
Czy pomagają, czy nie, nie wiem, ale na pewno zamierzam je mieć w przyszłości. Ale myślę, że motywują do działania, bo jest dla kogo to wszystko robić, jest dla kogo żyć. Bycie wzorem i ideałem dla takiej małej istotki jest niesamowite, oczywiście z czasem to się wszystko zmieni, ale i tak nie wyobrażam sobie żyć bez dzieci.

11. Twoja filozofia życiowa.
Rób swoje i nie oglądaj się na innych, postępuj tak żebyś przede wszystkim sama była szczęśliwa, ale przy okazji nie krzywdząc innych. Korzystaj z życia, bo jest tylko jedno i niczego nie żałuj. Co ma być to będzie.


Moje pytanie:

1. Jak ważni w Twoim życiu są inni ludzie?
2. Czy jesteś zadowolony ze swojego obecnego życia? Ewentualnie co byś w nim zmienił?
3. Książka, która najbardziej utkwiła w Twojej pamięci?
4. Jaka jest najczęściej Twoja pierwsza myśl po przebudzeniu?
5. Masz jeden dzień gratis, bez żadnych obowiązków, możesz z nim zrobić co zechcesz, bez żadnych wyrzutów sumienia, że czegoś nie zrobiłeś, co robisz?
6. Piosenka, która ostatnio nie daje Ci spokoju?
7. Za czym najbardziej tęsknisz?
8. Bez czego nie wyobrażasz sobie swojego życia?
9. Co sprawia Ci największą radość?
10. Czego najchętniej pozbyłbyś się ze swojego życia?
11. Co w sobie lubisz najbardziej?

1 komentarz:

  1. Z 6. pytaniem i odpowiedzią mam podobnie.
    Dzięki za motywację - bardzo ciekawe pytania :)

    OdpowiedzUsuń